| عنوان: |
تعیین فراوانی عوامل خطرساز در لولهگذاری مجدد در بیماران جراحی قلب باز در بیمارستان امام علی کرمانشاه (۷۸ ـ۸۰) |
|
| پديدآور: |
/نگارش غلامرضا شیبتزاده شیبتزاده، غلامرضا |
|
| نام سازمان: |
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کرمانشاه , . دانشکده پزشکی |
|
| نوع ماده: |
همه انواع مدارک--متون--پايان نامه |
|
| نوع فایل: | |
| يادداشتهاي مربوط به پايان نامه ها: |
(دکترای فوق تخصص): جراحی قلب و عروق. |
|
| زبان اثر: | |
| موضوع: |
جراحی |
قلب |
لولهگذاری |
خطرسنجی |
|
| شماره ثبت: | |
| چکيده: |
هدف پژوهش بررسی فراوانی انتوباسیون مجدد و عوامل مرتبط با آن پس از عمل جراحی قلب باز است. این پژوهش توصیفی ۲۰۰نفر بیمار تحت عمل جراحی قلب باز در سالهای ۷۸ لغایت ۸۰ انجام شده است. سپس در ۳۰بیمار (۱۵٪) مجددا انتوباسیون انجام شد در ۱۱بیمار (۵/۵٪) به علل طبی و در ۱۹ بیمار (۵/۹٪) به علت جراحی مجدد انتوباسیون مجدد انجام شد. علل انتوباسیون مجدد به دلایل طبی به شرح زیر بود: خستگی تنفسی ۴ نفر، ادم |
|
| شماره کتابشناسی ملی: | |
| يادداشت: | |
| نام تنالگان به منزله موضوع: |
بیمارستان امام علی علیهالسلام , ( کرمانشاه) |
|
| يادداشت کلي: | |
| شناسه کد کتاب: | |
| سال نشر: | |
| پیوند ثابت: |
http://dl.nlai.ir/UI/Permalink/1 |
|